Veelgestelde vragen (FAQ) over STIJLAPART

Mist u een vraag? U kunt uw vraag mailen aan edwin@stijlapart.nl onder vermelding van ‘FAQ’, of u kunt op deze pagina een reactie achterlaten. Veel dank daarvoor: wij vinden het fijn dat u met ons meedenkt en ons zo helpt nóg helderder te zijn in onze communicatie.

Garantie en betalingen

Geeft STIJLAPART garantie?
Ja! STIJLAPART geeft twaalf maanden garantie. Mijn producten zijn van zeer hoge kwaliteit. Mochten er problemen ontstaan na deze twaalf maanden, neem dan toch even contact met me op.

Wat kan ik verwachten als ik een meubel of ontwerp bestel?
We hebben een uitgebreide checklist voor u opgesteld. Zo weet u precies waar u aan toe bent.

Kan ik mijn geld terugkrijgen als ik niet tevreden ben?
Dit is bij maatwerk niet mogelijk. Veelal zijn de meubels vastgemaakt in het huis. Maar wees gerust: we overleggen eerst veel met elkaar. En tot nu toe heb ik altijd tevreden klanten gehad. Mocht u toch ontevreden zijn dan hoor ik dat graag. Ik ontleen mijn bestaansrecht aan uiterst tevreden klanten. Een betere garantie is niet mogelijk.

Aan welke kwaliteitsnormen voldoen de meubels en ontwerpen?
Laat ik het zo zeggen. Ik werk voor klanten die al veel gewend zijn. Klanten die ook bestellen bij andere topontwerpers. Klanten die houden van mooie dingen, die zich kunnen verbazen en kunnen genieten van kunst. 🙂

Hoe kan ik betalen?
U ontvangt een factuur bij aflevering van uw bestelde meubel. Bij aanvragen van ontwerpen kunt u via een overboeking gelijk afrekenen.

Mijn organisatie betaalt het meubel of ontwerp. Kan ik een aangepaste factuur krijgen?
Ja hoor. Laat maar weten via edwin@stijlapart.nl welke codes en dergelijke op de factuur vermeld moeten worden van uw werkgever uit.

Ik woon in het buitenland. Kan ik een aangepaste factuur krijgen?
Ja hoor. Laat maar weten via edwin@stijlapart.nl en geef daarbij – als dit van toepassing is – het btw-nummer van uw organisatie door.

Kan ik korting krijgen?
De meubels worden lokaal gemaakt. Hierdoor zijn de marges al minimaal. Alleen bij grote aantallen is het raadzaam te overleggen wat de mogelijkheden zijn.

Kan ik ook gespreid betalen?
Nee, de marges laten geen ruimte voor korting of rente-opvang.

Kan ik later mijn bestelling nog wijzigen?
Aan maatwerkbestellingen gaat altijd een zeer uitgebreide ontwerpfase vooraf. Hierin heeft en krijgt u alle tijd te kiezen en te beslissen. Na akkoord op de productie, is de bestelling niet meer te wijzigen.

Tijdens het betalen ging iets fout. Wat moet ik nu doen?
Nog een keer proberen. Mochten de problemen aanhouden, stuurt u ons dan even een e-mail. Dan lossen we dit met u op.

Voorwaarden

Werkt STIJLAPART met voorwaarden?
Ja. Bij het bestellen van een meubel werken we met de algemene offerte-, leverings- en betalingsvoorwaarden van de leden van de sectie Interieurbouw van de centrale bond van meubelfabrikanten. Voor de volledige voorwaarden lees: stijlapart.nl/leveringsvoorwaarden.
De voorwaarden bij een aangevraagd ontwerp zijn wat complexer. Deze voorwaarden nemen we samen door wanneer u STIJLAPART voor een ontwerp inschakelt.

Meubels

Welke meubels zijn er?
U kunt kiezen uit de volgende meubels: http://stijlapart.nl//producten/overzicht/

Hoeveel tijd zit er tussen mijn bestelling en de oplevering?
Houdt over het algemeen rekening met zes weken levertijd. Tenslotte wordt uw meubel speciaal voor u gemaakt – dat duurt even!

Moet ik het zelf ophalen?
Nee, voor aflevering, montage en plaatsing van het meubel zorg ik.

Moet ik het zelf monteren?
Nee, voor aflevering, montage en plaatsing van het meubel zorg ik.

Ontvang ik na aflevering instructies over het onderhouden van het meubel?
Ja, en u kunt altijd persoonlijk bij mij terecht voor advies en instructies.

Ontwerpopdrachten

Wat kan STIJLAPART voor mij ontwerpen?

  • Meubels voor wonen en werken.
  • Interieurs voor huis en restaurants.
  • Beursstands en ontvangstruimtes.

Wat krijg ik aangeleverd als ik een ontwerpopdracht plaats?
U krijgt een schets, een moodboard of een fotorealistische visualisatie én een technische tekening. Optioneel behoort ook een 3D-geprint model tot de mogelijkheid.

Hoe lang duurt het voor een ontwerpopdracht klaar is?
Een ontwerpopdracht is altijd een samenwerking met u als opdrachtgever. De tijd van het ontwerpproces is afhankelijk van het object, de omvang, en uw wensen.

Ik voer zelf het ontwerp uit. Maar wat als ik daar niet uit kom?
Dan kan ik u altijd op uurbasis assisteren.

Kunnen andere mensen hetzelfde ontwerp bestellen?
Zolang het ontwerp niet exclusief voor u gemaakt is, wel. Wilt u een exclusief ontwerp, dan spreken we dat van tevoren af.

Wat als ik een uniek ontwerp wil hebben?
Wilt u een exclusief ontwerp, dan spreken we dat van tevoren af. U krijgt dan een bijzonder en blijvend exclusief object.

Ontwerper

Waar kan ik meer lezen over Edwin de Kuiper?
Via mijn pagina www.facebook.com/stijlapart en via mijn Pinterest-account pinterest.com/EdwindeKuiper. Hebt u trouwens gezien dat ook alle interviews die met mij gehouden zijn, op de pagina stijlapart.nl/ontwerper staan? Daar vindt u ook een YouTube-film waarop u mij een presentatie ziet geven over mijn werk.

Welke ervaring heeft Edwin als ontwerper?
Vanaf mijn vijftiende ontwerp ik al apparatuur, meubels en interieurs. Professioneel ben ik met mijn studio STIJLAPART begonnen in 2007.

Met wie werkt Edwin allemaal samen?
Met bedrijven die dezelfde hoge standaard hanteren. Lokale interieur- en standbouwers.

Met welke programma’s werkt Edwin voor zijn visualisaties?
Ik werk met Rhinocerus en Maxwell Render.

Met welke materialen werkt Edwin graag?
Eigenlijk met alle materialen. Het hangt er net vanaf welk doel het heeft. De functie, duurzaamheid en uitstraling zijn hierbij leidend.

Waarom zijn bijna alle meubels multifunctioneel?
Het is erg leuk te merken dat onverwachte verrassingen leiden tot die ene glimlach. Een gemak en handigheid waarvan je continu kunt genieten. In de informatietechnologie wordt ook vaak polymorfisme gebruikt wat mij altijd erg gefascineerd heeft. Een mogelijkheid om een andere betekenis of ander gebruik aan iets te geven in verschillende contexten – een object dat meer dan één vorm kan hebben. Dit interessante gegeven probeer ik toe te passen in de fysieke wereld waardoor er met minder materiaal, slimmere oplossingen komen.

Overig

Kan ik een reactie of aanbeveling geven?
Graag! U kunt een reactie plaatsen onder ieder meubel op deze website of op mijn Pinterest-account.
We vinden het daarnaast geweldig als u na aankoop van een meubel een reactie wilt geven via edwin@stijlapart.nl.

Kan ik connecten met Edwin op sociale media?
Ja. Ik ben te vinden op Facebook. Op Twitter ben ik te vinden als @stijlapart.

Ik heb een andere vraag of opmerking.
Reageer hieronder of mail naar edwin@stijlapart.nl. Ik vind het fijn dat u meedenkt.

Uw naam *

Uw e-mail *

Uw bericht

De velden met een * zijn nodig om uw vraag goed af te kunnen handelen.